Display adverteren

Als je als merk meer bekendheid wil genereren of een product wilt introduceren en activeren bij een grote groep potentiële klanten is het interessant om te starten met display advertising. Display advertising omvat het inzetten van promotionele digitale banners of advertenties. De banners kunnen worden ingekocht per ruimte op specifieke websites of via een netwerk zoals het Google Display Netwerk. Met display advertising kun je niet alleen op websites adverteren maar ook Facebook advertising en Youtube advertising zijn een vorm van display advertising waarbij je op een visuele manier een communicatieboodschap overbrengt op de doelgroep.

Het voordeel van display advertising is dat je gericht websites kunt targeten waar potentiele klanten zich kunnen bevinden. Daarnaast zijn er ook opties om te targeten op specifieke regio’s en interessegebieden. Denk hierbij aan groepen mensen die geïnteresseerd zijn in elektronica, auto’s, shoppen, etc.

via-display-adverteren

Re-marketing display campagnes

Naast het tonen ‘pushen’ van banners en tekst-advertenties via specifieke websites is het ook mogelijk om met display advertising bestaande website bezoekers te bereiken via re-targeting. Deze manier van adverteren zorgt ervoor dat mensen die al eerder een product of dienst gezien hebben gevolgd worden met banners over het eerder bekeken product/dienst. Consumenten voelen zich meer aangetrokken tot de banner omdat deze relevant is en ze hier eerder interesse in getoond hebben waardoor ze sneller op de banner klikken en wellicht converteren.

Waarin kunnen wij jou ondersteunen?

Dilento digital helpt klanten bij de ontwikkeling van een display marketingstrategie, selecteren van het juiste display kanaal, set-up van campagnes, creatieve realisatie van banners en reviews en optimalisatie van bestaande display campagnes.

Wat is onze werkwijze bij display advertising campagnes?

Samen met de klant starten we met het opstellen van de doelstellingen en de communicatieboodschap. Vervolgens bepalen we het budget dat benodigd is om de doelstellingen te behalen en definiëren we de doelgroep die bereikt moet gaan worden.

Op basis van alle verzamelde input start de creatieve doorvertaling van de communicatieboodschap naar banners en advertenties specifiek voor de fase waarin de doelgroep zich bevindt. Na de creatieve fase gaan we campagnes inrichten. Als de display campagnes zijn opgezet doorlopen we de campagnes met de klant een kan alles live gezet worden. Gedurende de campagneperiode optimaliseren we continue op basis van data inzichten om zo op het einde van campagne de vooraf gestelde doelstellingen te kunnen behalen.

De voordelen van Display Advertising

  • Verhogen van de naamsbekendheid
  • Verhogen van traffic naar website
  • Interessant voor branding doelstellingen
  • Targeting opties om gericht de juiste doelgroep te bereiken

De mogelijkheden van Display Advertising ontdekken?

Neem contact op met Rico
+31 (0)6 48 62 14 13

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.

Daag ons uit!

Starten met Display Advertising? Wij helpen jou graag verder met het bepalen van de juiste strategie en campagnes.

Neem vrijblijvend contact met ons op!