Google Tag Manager (GTM)

Met een tag manager oplossing zoals Google Tag Manager kun je ervoor zorgen dat al jouw website tags op één plek gepubliceerd kunnen worden. Denk hierbij aan het Google Analytics script, Google Ads conversie- en remarketing script en andere tracking scripts van derde partijen. Voordeel is dat alle website tags makkelijk te beheren, aan te passen en te verwijderen zijn en daarnaast hebben de hoeveelheid tags ook geen invloed op de snelheid van de website. Dit aangezien slechts één tag van GTM op de website gepubliceerd is, alleen die code hoeft geladen te worden.

conversie-optimalisatie-traject

Waarom Google Tag Manager?

Eerst was het zo dat developers nodig waren als het ging om de implementatie van web-scripts en het doormeten van specifieke links of websitecomponenten. Er waren regelmatig issues en bugs en de doorlooptijden en kosten waren relatief hoog. Met Google Tag Manager los je dit allemaal in een keer op.

Google Tag Manager is verder de ideale tool om website gebeurtenissen (events), micro- en macro conversies en conversies door te meten op de website die als KPI belangrijk zijn voor de organisatie. Micro conversies kun je inrichten om gebruikers interacties en user-engagement door te meten (gebruik van sliders, scroll gedrag, interacties met video etc.). Macro conversies zijn conversies die 1-op-1 in lijn liggen met de online doelstellingen van de organisatie zoals contact aanvragen, whitepaper downloads, nieuwsbrief aanmeldingen, etc.

Ook de veiligheid staat voorop bij GTM. De tool bevat een debug mode en version control optie waarmee je tags en scripts kunt testen voordat ze live gezet worden op de website. Op deze manier weet je zeker dat er niets fout kan gaan.

De voordelen van Google Tag Manager

  • Verzamelen van alle third-party pixels en tracking scripts op één plek
  • Snelheid bij het implementeren van tags en scripts
  • Google Tag Manager is een gratis tool van Google
  • Makkelijk in gebruik voor marketeers (geen technische kennis nodig)

Meer weten over de mogelijkheden van GTM?

Neem contact op met Rico
+31 (0)6 48 62 14 13

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.

Daag ons uit!

Starten met Google Tag Manager? Ons bureau is gespecialiseerd in GTM-implementaties en de set-up van website tags en third party scripts om website gebeurtenissen en micro- en macro door te meten.

Neem vrijblijvend contact met ons op!