Marketing Data & Analytics

Steeds meer bedrijven verzamelen via verschillende kanalen een enorme hoeveelheid aan marketing data. Deze data bestaat vaak uit het gedrag van bezoekers op de website, gedrag van leads op digitale marketing kanalen (Google Ads, Facebook, etc.), maar ook persoonlijke klantgegevens. Al deze data geeft inzicht in hoe jij als bedrijf het best met jouw klant digitaal kunt communiceren

Dilento Digital begrijpt dat klanten het moeilijk vinden om goed inzicht te krijgen in alle beschikbare data en helpt hen bij het kaart brengen alleen de relevante digitale marketing data om zo de juiste inzichten naar boven te halen en kwalitatieve en engaging marketing campagnes te ontwikkelen die uiteindelijk resultaat behalen.

marketing-data-en-analytics

Wat kan Marketing Data & Analytics voor uw bedrijf opleveren?

Met behulp van Digitale Analytics tools, zoals Google Analytics, Google Tag Manager en Google Data Studio, kunnen wij op basis van de (online) marketing doelstellingen van het bedrijf de juiste data inzichtelijk maken. Op deze manier kan de kwaliteit van marketing inspanningen, acties en campagnes gevalideerd worden en kunnen er betere beslissingen gemaakt worden welke inspanningen niet wel of niets opleveren voor het bedrijf.

Hoe gaat dit dan precies in zijn werk?

Op basis van een plan van aanpak gaan wij samen met de klant bepalen welke marketing data waardevol is voor het bedrijf. Vervolgens stellen we een concreet metrics plan op waarin de (online) marketing doelstellingen komen te staan en de KPI’s / metrics die aantonen of het bedrijf op schema ligt met het behalen van deze marketing doelstellingen. Middels de juiste analytics tools richten we het volledige marketing data proces in inclusief een real-time dashboard waar klanten uiteindelijk op kunnen rapporteren.

De voordelen op een rijtje..

  • Beter inzicht krijgen je marketing inspanningen
  • Sturen op resultaat, wat levert het uiteindelijk op?
  • Visueel real-time dashboard met de belangrijkste data
  • Waarde van elk marketing kanaal afzonderlijk bepalen

Samen sparren over de mogelijkheden van marketing data & analytics?

Neem contact op met Rico
+31 (0)6 48 62 14 13

Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.

Daag ons uit!

Meer weten over de mogelijkheden van marketing data & analytics om de effectiviteit van marketing campagnes te verbeteren?

Neem vrijblijvend contact met ons op!